dinsdag 26 januari 2016

Evaluatie kunst
Roos Speelman, v5b

Wat ik dacht te hebben voor A: 5
Wat ik dacht te hebben voor B: 6,5

Wat ik uiteindelijk had voor A: 5,9
Wat ik uiteindelijk had voor B: 6

De cijfers vallen mee! Ik gok meestal een beetje laag om de klap te voorkomen, dus om te zien dat ik toch een voldoende had voor A was een grote opluchting! B was jammer, want ik wist al die vragen te beantwoorden en had toch iets hoger dan een 6 verwacht. Ik vond het jammer dat er van te voren zo weinig toelichting werd gegeven over de toets. Ik snap dat het was om te voorkomen dat wij voor latere, belangrijkere toetsen slecht zouden presteren, maar lage cijfers vallen hoe dan ook altijd tegen.

Ik heb best minimaal opgelet tijdens de inleidingen, maar ik had een algemeen beeld van wat de kunststromingen inhielden. Voordat de lessen begonnen heb ik door al mijn boeken gebladerd en toen net wat langer stilgestaan bij de bespiegeling omdat ik het interessant vond. Wonderbaarlijk genoeg vond ik het niet meer leuk om de stof door de lezen voor een toets of voor huiswerk, maar ik herhaalde de stof wel. De invalshoeken waren best wel te maken. Ik ben er redelijk zorgvuldig mee omgegaan (in ieder geval zorgvuldiger dan met mijn normale huiswerk)

Voor het proefwerk ben ik te laat begonnen en ik heb net niet genoeg geleerd om echt heel teleurgesteld te zijn, dus ik neem aan dat de cijfers hier vooral mijn eigen schuld zijn! Mn aanpak was ook best miniem, maar ik ben wel hard doorgegaan toen ik eenmaal was begonnen met leren. Als ik voor een langere tijd zo hard had geleerd als ik uiteindelijk voor maar 2 dagen heb gedaan zou het waarschijnlijk een heel stuk beter zijn gegaan.

Ik heb voornamelijk uit de bespiegeling geleerd. Hieruit kende ik dus de begrippen en de stof redelijk goed. Ik raak alleen erg snel afgeleid als ik achter een computer kom te zitten, dus heb ik helaas de powerpoint best miniem gebruikt. Dit is een kwestie van zelfbeheersing, dus dit zal niet vaker gebeuren.

De vragen van het proefwerk heb ik goed doorgelezen voordat ik ze maakte, maar ik heb niet goed op de kunstbeschouwelijke begrippen gelet. Het was moeilijk om de foute fragmenten te bekijken omdat er steeds maar een op de pagina stond, dus dat is naar mijn mening ook goed gegaan.
Bij mij lag de grootste fout in de structuur van de antwoorden. Ik gaf fout antwoord op de open vragen door te kortaf te zijn en niet genoeg details te geven. Hier heb ik erg veel punten verloren.

Eerstvolgende keer wil ik; vroeger beginnen, me eerder hard concentreren en ook het digitale lesmateriaal gebruiken. Tijdens de toets zal ik me meer op de structuur van mijn antwoorden concentreren en de begrippen in het boek nog beter kennen zodat ik die er ook in kan gebruiken.

1 opmerking:

  1. WEl een goede evaluatie over de toets.
    De antwoorden in je PK zijn echter nog lang niet goed.
    Dus die moeten nog verbeterd worden.

    BeantwoordenVerwijderen